الکتریکال

لوله پی وی سی ( PVC)

لوله pvc – پلی وینیل کلراید (PVC) عبارت پی وی سی و وینیل بطور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده می‌شود. پلی وینیل کلراید پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است ودر شرایط حاضر یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است .بطور عمومی بیشتر از ۵۰% از پی وی سی درحال ساخت بشر در ساختمان سازی استفاده می‌شود .زیرا پی وی سی ارزان بوده وبه سادگی سر هم بندی می‌شود. در سالهای اخیر پی وی سی (PVC) جایگزین مواد ساختمان سازی سنتی نظیر چوب سیمان و سفال در بسیاری از مناطق کشور شده است با وجود ظهور یک ماده ایده ال در ساختمان سازی همچنان نگرانی در رابطه با هزینه پی وی سی برای محیط زیست طبیعی و سلامتی انسان وجود دارد.

مهم ترین ویژگی و مزایای لوله های برق PVC

این لوله‌ها به دلیل قیمت مناسب و نصب آسان در صنایع ساختمانی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارند و با توجه به وزن سبکی و دوام و طول عمر بالایی که دارند قیمت لوله پی وی سی برای مصارف مختلف نسبت به سایر لوله‌ها کمتر است. از جمله ویژگیهای مهم این لوله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی: لوله‌های برق PVC مقاومت بسیار بالایی در برابر اسیدها، بازها، محلول‌های آبی، روغن‌های معدنی، فلوراید، الکل‌ها و چربیها دارند.
  • مقاومت در برابر خوردگی نسبت به سایر لوله ها: این لوله‌ها در برابر مایعات و خوردگی داخلی و خارجی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان میدهند. به همین دلیل می‌توان از آنها در هر مکانی استفاده کرد.
  • نصب سریع و آسان: اتصال و نصب لوله‌های برق PVC بسیار آسان است و برای اتصال آنها کافی است از چسب‌های PVC استفاده کنید.
  • انعطاف پذیری بالا: این لوله‌ها بسیار منعطف هستند و در هر مکانی قابل استفاده هستند.
  • طول عمر بالا: به دلیل وجود آلیاژهای بسیار مرغوب در ساخت لوله‌های پی وی سی، عمر بسیار بالایی دارند و حداقل تا 50 سال عمر میکنند.
  • وزن سبک و حمل و نقل آسان: یک پلاستیک کم کربن است، به این معنی که برای تولید به انرژی و منابع کمتری نیاز دارد. به همین ترتیب از آنجایی که این محصول بسیار سبک است، انرژی کمتری برای حمل و نقل آن مصرف می‌شود. از طرفی لوله‌های پی وی سی معمولاً 100% قابل بازیافت هستند.
  • ایمنی: این لوله‌ها یکی از ایمن‌ترین راه‌ها برای انتقال آب آشامیدنی هستند. از آنجایی که PVC مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد، رشد باکتریها روی آن دشوارتر است و آن را به محصولی ارزشمند برای استفاده به عنوان لوله کشی تبدیل میکند.
  • سازگاری بیشتر با محیط زیست PVC و قابلیت بازیافت: لوله پی وی سی را می‌توان تا هفت بار بدون از دست دادن خواص خود بازیافت کرد. استفاده از PVC به حفاظت از منابع طبیعی کمک میکند – به ازای هر کیلوگرم PVC بازیافت شده، 2 کیلوگرم CO2 ذخیره می‌شود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *